ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی مشهد: «دوران طلایی» پیش روی مدیریت شهری است  

  • کد خبر: ۱۰۰۱۴۷
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی مشهد: «دوران طلایی» پیش روی مدیریت شهری است  
رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: با برنامه‌ریزی‌های دقیق، علمی و آکادمیکی که از سوی شهردار درحال انجام است، دوران طلایی مدیریت شهری با اجرای پروژه‌های برخوردار از مطالعات قوی و پیوست‌های زیست‌محیطی و اجتماعی و ... محقق می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، هاشم دائمی در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد و مشاور شهردار در امور ایثارگران، اظهارکرد: شورای ششم شهر مشهد و شهرداری در این دوره، از آغاز فعالیت تاکنون با مشکلات و چالش‌های جدی مواجه بوده و امروز شاهد این هستیم که مجموعه مدیریت شهری و شهردار، پیوسته در تلاش هستند که این چالش‌های از قبل مانده و پیش رو را به سرانجام مطلوبی برسانند.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری در این دوره هیچگاه بنا بر سیاه‌نمایی نداشته و نخواهد داشت، گفت: در عین حال، به جهت تنویر افکار عمومی مطالبی را با شهروندان مطرح کرده‌ایم و از تلاش‌های صورت گرفته نیز سخن گفته‌ایم.
دائمی در ادامه با اشاره به انتصاب سیدحسن موسوی‌قوچانی به سمت «مشاور امور ایثارگران شهردار»، این جایگاه را جایگاه حائز اهمیتی دانست و تصریح کرد: امیدواریم با عنایت، اما م‌رضا (ع)، از این طریق، نظر مطلوب خانواده معزز شهدا و ایثارگران، در بدنه مدیریت شهری حاصل شود.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با تبریک انتصاب علیرضا صفی‌پور به عنوان «مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد» و تشکر از اقداماتی که در گذشته انجام شده، افزود: پروژه‌های عمرانی، طی سنوات اخیر در شهر‌های بزرگ کشور جایگاه مهمی را پیدا کرده‌اند، ولی اگر به دنبال کسب نتیجه مطلوب و موثر از قِبَل این پروژه‌ها و اثرگذاری حداکثری برای عموم شهروندان هستیم، باید چند نکته اساسی و مهم را مدنظر داشته باشیم.

دائمی با تاکید بر اینکه پروژه‌های عمرانی، باید از طرح و مطالعات جامع برخوردار باشند، گفت: طی سال‌های گذشته، این اصل مهم در برخی پروژه‌های عمرانی، آنگونه که باید، رعایت نشده و پروژه‌هایی، چون «پل پرتوی» با مشکلات فنی روبروست که برای شهروندان اذیت‌کننده است.

وی با بیان اینکه اشکالات فنی و مهندسی بعضی از پروژه‌هایی که در سال‌های اخیر در دستورکار شهرداری قرار گرفته، به دغدغه جدی برای مدیریت شهری تبدیل شده، تصریح کرد: حق مردم است که بدانند پروژه‌های عمرانی سطح شهر براساس کدام اولویت، نیازسنجی و مطالعات تخصصی و کارشناسی آغاز شده‌اند و چه پیوست‌هایی برای آن‌ها تهیه شده است.

دائمی، «نیازسنجی» را دیگر رکن و پیش‌نیاز پروژه‌ها دانست و گفت: گاه برای پروژه‌ای تا ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده، ولی در اولویت شهر نبوده است؛ با این اعتبار چند پروژه اولویت‌دار و مورد نیاز شهروندان در پهنه‌های حاشیه شهر می‌توانست آغاز شود؟ شورای شهر وظیفه نظارتی خود را در این عرصه چگونه اجرایی کرده است؟

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با تاکید بر اینکه تمامی موارد یاد شده باید در دستورکار مدیریت شهری، اعم از شورای شهر به عنوان دستگاه نظارتی و شهرداری به عنوان دستگاه مجری، قرار گیرد، تصریح کرد: امیدواریم در این دوره، پروژه‌های بی‌نظیری در قامت پروژه‌های ملی، در کلانشهر مشهد مقدس و جهانشهر برکت و کرامت شاهد باشیم.

دائمی افزود: با برنامه‌ریزی‌های دقیق، علمی و آکادمیکی که از سوی شهردار درحال انجام است، دوران طلایی مدیریت شهری با اجرای پروژه‌های برخوردار از مطالعات قوی و پیوست‌های زیست‌محیطی و اجتماعی و ... محقق می‌شود.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->